FAQ

FAQ

 

Kan jag boka tid för mitt barn via ”kontakt” på hemsidan.

Svar: Nej, det är ingen säker mailadress. För patientärenden måste vi säkerställa att det är rätt person som vi kommunicerar med. Det sker via 1177 där det krävs inloggning via BankID eller Freja eID Plus för att säkerställa identiteten.

 

Kan jag maila frågan om vår remiss från skolan kommit fram (personnummer)?

Svar: Patentfrågor besvaras inte denna väg då det ej går att säkerställa att vi kommunicerar med rätt person. Vi hänvisar patentfrågor till 1177 eller till vår växel. Telefonnummer 08-409 011 00

 

Mitt barn har ADHD och behöver läkarintyg inför övningskörning. Hur gör man?

Svar: Boka en läkartid på den mottagning som har utfört ADHD-utredningen. Läkaren där utfärdar intyget. Är det hos oss kan ni ringa 08- 409 011 00 eller kontakta oss via 1177.

 

Hur går en utredning till?

Svar: Så här går en NP utredning till

 

Hur rekvirerar jag journaler inför en utredning?

Svar: Rekvirera journaler

 

Kan ni kontakta mig för att boka/byta tid?

Svar: Ni behöver kontakta oss på 1177 eller 08-409 011 00 för att säkerställa att vi har kontakt med rätt person.

Kan jag avboka tiden per mail?

Svar: Nej, men det går bra att ringa till vår telefonsvarare och lämna återbud. 08- 409 011 00 Knappval: 1 och lämna namn, personnummer och tiden.

 

Kan vi boka en läkartid direkt via 1177 till er om vi inte gått till er tidigare?

Svar: Nej, vi har inga nya bokningar” via 1177 eftersom vi är en specialistmottagning och skall utreda/behandla de barn och ungdomar som är i behov av barnspecialist. Denna bedömning sker antingen via sjuksköterska i telefon eller via annan enhet som skickar remiss till oss. Vissa av våra tider är av/bokningsbara på 1177 efter att ni har fått en tid hos oss.

 

Kan jag beställa nytt recept per mail?

Svar: Nej, men det går bra via 1177 eller ring 08-409 011 00 knappval: 2 och lämna namn, personnummer och läkemedel på telefonsvararen. OBS! gäller endast läkemedel som vi tidigare har förskrivit.

Kontaktinfo

Kontakta oss via 1177 för att boka tid eller vid patientärenden.

Gör så här:

1.     Logga in på 1177 med mobilt Bank ID

2.     Agera ombud för ditt barn (lägg till barn och klicka på barnet)

3.     Hitta och lägg till mottagning “PR Vård barnmottagning BUMM”

4.     Välj någon av tillgängliga tjänster