FAQs

  • jan272021
    faqs

    Kan jag boka tid för mitt barn via ”kontakt” på hemsidan

    By

    Nej, det är ingen säker mailadress. För patientärenden måste vi säkerställa att det är rätt person som vi kommunicerar med.…

    Läs mer
  • jan272021
    faqs

    Kan jag maila frågan om vår remiss från skolan kommit fram (personnummer)?

    By

    Patentfrågor besvaras inte denna väg då det ej går att säkerställa att vi kommunicerar med rätt person. Vi hänvisar patentfrågor…

    Läs mer
  • jan272021
    faqs

    Mitt barn har ADHD och behöver läkarintyg inför övningskörning. Hur gör man?

    By

    Boka en läkartid på den mottagning som har utfört ADHD-utredningen. Läkaren där utfärdar intyget. Är det hos oss kan ni…

    Läs mer
  • jan272021
    faqs

    Hur går en utredning till?

    By

    Så här går en NP utredning till

    Läs mer
  • jan272021
    faqs

    Vad händer efter utredningen?

    By

    Info och stöd efter utredningen

    Läs mer
  • jan272021
    faqs

    Hur rekvirerar jag journaler inför en utredning?

    By

    Rekvirera journaler.

    Läs mer
  • jan272021
    faqs

    Kan ni kontakta mig för att boka/byta tid?

    By

    Ni behöver kontakta oss på 1177 eller 08-409 011 00 för att säkerställa att vi har kontakt med rätt person.

    Läs mer
  • jan272021
    faqs

    Kan jag avboka tiden per mail?

    By

    Nej, men det går bra att ringa till vår telefonsvarare och lämna återbud. 08- 409 011 00 Knappval: 1 och…

    Läs mer
  • jan272021
    faqs

    Kan vi boka en läkartid direkt via 1177 till er om vi inte gått till er tidigare?

    By

    Nej, vi har inga nya bokningar” via 1177 eftersom vi är en specialistmottagning och skall utreda/behandla de barn och ungdomar…

    Läs mer
  • jan272021
    faqs

    Kan jag beställa nytt recept per mail?

    By

    Nej, men det går bra via 1177 eller ring 08-409 011 00 knappval: 2 och lämna namn, personnummer och läkemedel…

    Läs mer
Load More